Priznajemo, kada smo počeli raditi sa NGO Marathonom, nismo baš znali puno o trčanju – osim kako sprintati između sastanaka, a da stignemo na svaki. Ali, kada smo prihvatili izazov da pozicioniramo Sarajevo Polumaraton na svjetsku trkačku mapu, znali smo da ćemo morati malo ubrzati tempo. Sarajevo Polumaraton već je imao solidnu bazu lokalnih trkača, ali kako se tržište preplavilo raznim utrkama, bilo je potrebno nešto više da bi se izdvojio iz mase.
Naš cilj? Privući trkače iz raznih (to pišemo u case studyu), ali je naša ideja bila iz cijelog svijeta i učiniti ovaj događaj pravom internacionalnom pričom.
Izazov: Broj prijava stagnirao, a konkurencija na tržištu utrka postala je ozbiljna prepreka. Trkači su postajali prezasićeni brojem dostupnih utrka, ali situaciju je dodatno pogoršala pandemija COVID-19. Nakon korone, globalna trkačka zajednica je doživjela opadanje u brojkama, jer su mnogi trkači odustali ili smanjili svoje učešće na utrkama. Trčanje, kao sport, bilo je u blagom padu, a bilo je potrebno osmisliti novu strategiju kako bismo oživjeli interes i motivisali trkače da se ponovo vrate na stazu.
Rješenje: Spoj turizma i trčanja Nakon temeljite analize, došli smo do jednostavnog, ali snažnog rješenja – Sarajevo Polumaraton mora postati više od utrke. Pozicionirali smo ga kao turističku utrku koja spaja sport sa bogatom kulturom i historijom Sarajeva. Naš cilj bio je pokazati trkačima da trčeći ulicama Sarajeva, zapravo trče kroz stoljeća historije, raznolikost kultura i prelijepu prirodu.
Rezultati: Sarajevo Polumaraton postaje globalna destinacija Na kraju našeg trkačkog puta, rezultati su bili više nego zadovoljavajući:
43 različite zemlje bile su zastupljene među prijavljenim trkačima – rezultat na koji smo izuzetno ponosni, s obzirom na to da se rijetko viđa ovoliki broj internacionalnih prijava čak i na nekim od većih utrka u regiji. Organski reach na Instagramu povećao se za 30%, dok je broj pratilaca skočio sa 1.500 na 3.636. Aktivirali smo trkačku zajednicu i privukli pažnju internacionalnih medija.
Naravno, k’o što kaže stara poslovica: najlakše je pametovat’, tako da se nismo zaustavili samo na strateškom planiranju i pozicioniranju. Kao neka vrsta “all-in” partnera bili smo zaduženi za:
✔️ Animacija;
✔️ Dizajn;
✔️ Fotografija;
✔️ Video produkcija;
✔️ PR saopštenja;
✔️ Copywriting;
✔️ OOH marketing;
Kroz sve ove aktivnosti, postali smo dio trkačke zajednice – naučili smo da trčanje nije samo sport, već način života, povezanost sa sobom i drugima. Sarajevo Polumaraton postao je više od događaja – postao je iskustvo koje trkači sa sobom nose gdje god da odu. Kao neka vrsta vječne medalje koja je uvijek s tobom.




